Saturday, April 17, 2010

Heia Island og grinete gubber og Continental Airlines

Saa var avreisedagen kommet.

Ringte flyselskapet igaar, flyet gaar sa de. Javel. Ringte dem i morges foer vi dro til LAX (bare to timer aa kjoere)"Ikke kansellert."

Sjekker inn. Flyet skal gaa. Gaar gjennom sikkerhetssjekken (eget kapittel, livsforkortende opplevelse for mr. Onslow), finner gate til Newark, spoer damen om flyet vaart skal gaa videre fra Newark til Oslo. Aaaaaaneiiiidu, DET er kansellert, har du ikke hoert om vulkanen paa Island?

Ehh, jo.

Faa kofferter AV flyet til NY, booke om, finne ny leiebil.

Flott koe foran ombookingsskranken. Og den sureste fyren EVER!! Hadde jeg sett saa jevlig ut, hadde sikkert jeg og vaert sur.

Han kunne meddele at vulkanen ikke visste om min skulderkirurgi, men det visste jeg jo. Jeg har nemlig ikke snakket med vulkanen, for den har ikke tatt kontakt med meg.

Og bortsett fra at vi fikk booket om til foerste ledige fly, foroevrig den 24. april (bare 8 dager til!!) var vi paa egenhaand. Om vi hadde faatt beskjed i NY maatte vi bare bo paa flyplassen. Men det var ikke noe, for det bodde fremdeles jordskjelvoffere paa Tahiti i skogen. Og siden vi hadde jobb og saann, slapp vi vel aa bo i skogen, for vi hadde vel et HUS i Norge naar vi kom hjem? Nuvehl, hvem vet om hus og jobb fremdeles er det naar vi kommer hjem?

Ny leiebil, litt mer passende str for all bagasjen-da vi dro maatte taket ned for at vi skulle faa all bagasjen INN i bilen. Takker fanden for at vi fikk LUKKET det igjen...

Saa da var det paa'an igjen. Naa skal vi gjoere alt vi ikke rakk. Som feks Six Flags fornoeyelsespark og drikke opp alt brennevinet vi knapt har smakt paa!

2 comments:

  1. Haiti, Eva.
    Du skulle bare sagt i inn sjekkingen at din tante hadde sagt det ikke ble noe fly.

    ReplyDelete